maandag 18 juli 2011

Bolivianen zijn officieel de vriendelijkste mensen die ik ooit heb ontmoet. Ik heb al zoveel mensen leren kennen (vooral vrienden van diego) zodat het onmogelijk is om al hun namen te onthouden. De mensen hier in Bolivia hebben al een nickname voor mij bedacht omdat ze Rian te moeilijk vinden om te onthouden. Vanaf nu noem ik hier Nemo (vraag me niet waarom). Er is al vanalles gebeurd. Diego heeft mij al direct op de eerste twee dagen uitgenodigd op twee feestjes. Heel erg leuk en gezellig. Bolivianen zijn echte kampioenen in drinken. Wanneer ze beginnen eindigen ze pas als ze erbij neervallen. Op de tweede dag was het al direct een groot familiefeest, een barbecue (blijkbaar doen ze dat hier bijna elke week), ter ere van Diego zijn verjaardag. De familie is heel erg aardig. Ze deden hun uiterste best om engels met mij te spreken. Gisteren ben ik mee geweest naar de bowling. Monica en Diego zijn heel goede bowling spelers (respectievelijk nationaal kamioen van bolivia en jeugd kampioen van La Paz). Dan zijn we nog even naar een restaurant geweest om daarna een heel lange siesta te houden. Vandaag ben ik alleen thuis omdat Monica en Javier moeten werken en omdat Diego weer naar school moet. Maar in de namiddag zullen we weer de stad in trekken.

Dat was het ongeveer voor dit weekend.
Ciao!

4 opmerkingen:

tim rijckaert zei

Super Rian! Veel plezier daar nog, maar dat zal wel.

Jan en Martine zei

Dag Rian,
Ook vanuit Baaigem volgen we jouw Boliviaans avontuur. We kregen de gegevens van je broer.
Het wordt voor jou inderdaad een onvergetelijk jaar ! Veel plezier !

Rian zei

amaai zo zalig dat dat daar is! Feestjes en het is een goede familie dat is belangrijk. hoe zit het met het leren van Spaans? Dat is ook belangrijk ;)
De Gentse Feesten zijn ook belangrijk :)
Tot later brother

. zei

super super super dat het je daar zo goed bevalt!!! ik hoor het al, je gaat terug komen als nen vent die na een vat bier nog recht op zijn benen zal staan ;p

alvast proficiat ;) :D

nog veel plezier en tot later :D
Maxim